VVJ zoekt een medewerker financiën en personeelsbeheer

Word jij onze nieuwe administratieve draaischijf?

 

VVJ ijvert voor meer, beter en breder lokaal jeugdbeleid in Vlaanderen.

VVJ wil het verschil maken op vlak van lokaal beleid voor kinderen en jongeren en is anno 2017 ambitieuzer dan ooit om daarbij een actieve rol te spelen. We stellen dan ook een uitdagende missie voorop: “VVJ is de organisatie die kinderen en jongeren, politici en ambtenaren, versterkt in het voeren van meer, beter en breder lokaal beleid voor kinderen en jongeren.” VVJ levert een uitgebreid pakket diensten aan jeugdambtenaren, besturen en jeugdraden met oa. vorming, uitwisseling, begeleiding, advies en publicaties.

VVJ bekleedt een unieke positie in de sector, omdat we focussen op het samenspel tussen jongeren, jeugdambtenaren en schepenen van jeugd. In de nieuwe beleidsperiode wil VVJ deze drie doelgroepen ten volle aandacht geven en hen kwaliteitsvol en gedreven ondersteunen.

Takenpakket

  • Je bent verantwoordelijk voor de personeelsadministratie en je bent zo de schakel tussen de werkgever, de medewerkers en het sociaal secretariaat. Je bezorgt ons sociaal secretariaat alle info voor een correcte loonberekening, je volgt de aanvragen voor tal van verlofstelsels op (tijdskrediet, educatief verlof…), je beheert de verzekeringen, je regelt alles voor de extra legale voordelen, je zorgt voor extra personeelssubsidies (bv. VTO)… Met de uitwerking van procedures (op basis van het arbeidsreglement) ondersteun je de directeur in het voeren van een kwalitatief personeelsbeleid.
  • Je staat in voor het volledige financieel beheer en alle boekhoudkundige taken. Het opvolgen, betalen en boeken van alle in- en uitgaande facturen behoort tot je takenpakket, net zoals het beheer van het financieel dagboek en het divers dagboek. Je ondersteunt de inhoudelijke medewerkers met analytische gegevens rond hun lopend budget. Je volgt de loonmonitor en staat samen met de directeur in voor een lange termijnbegroting, jaarbegrotingen en voor de jaarlijkse afsluiting. Je verzorgt daarbij de communicatie met de externe boekhouder en gidst de bedrijfsrevisor door onze cijfers.
  • Je staat in voor de correcte opvolging van alle juridische en fiscale administratie van de vzw.
  • Je staat samen met je collega in voor het beheer van alle contacten (CRM), zowel klanten, leden, vrijwilligers, partners, als leveranciers.
  • Je ondersteunt de inhoudelijk events van VVJ met je administratieve en logistieke skills. Je boekt locaties, verwerkt inschrijvingen, maakt deelnemerslijsten, regelt catering en verzorgt het onthaal.
  • Je maakt sporadisch verslagen van werkgroepen en teamvergaderingen.
  • Je beheert samen met je collega de winkel van promotiematerialen voor ‘I <3 buiten spelen’ en Grabbelpas

Profiel

  • Je bent jong van geest, houdt van humor en gaat graag op in de sfeer van een team.
  • Je engageert je voor de missie van VVJ en hebt voeling met de (lokale) belangen van kinderen en jongeren.
  • Cijfers zijn je vertrouwd, net als een dubbele boekhouding. Kennis van het boekhoudprogramma Expert/M Plus van Kluwer Software is een pluspunt.
  • Personeelsadministratie is niets nieuws voor jou. Je hebt kaas gegeten van algemene sociale- en arbeidswetgeving. Je kan je kennis van de eigenheden van PC 329.01 inzetten of je bent bereid je snel bij te scholen.
  • Je kijkt er naar uit om je te smijten op onze vormingstweedaagse en andere (meerdaagse) evenementen.
  • Je hebt gevoel voor IT en kan spelenderwijs overweg met gangbare software zoals Excel, Word, Outlook…
  • Je bent een organisatorisch talent dat zelfstandig werkt, prioriteiten stelt en om kan met deadlines. Je bent creatief en neemt initiatieven met het oog op de continue verbetering van de werkprocessen.
  • Mensen omschrijven je o.a. als loyaal, diplomatisch en discreet.
  • Je hebt geen telefoonvrees en gaat natuurlijk en speels in interactie met collega’s, onze doelgroep en vrijwilligers. Ook je schriftelijke communicatie is correct en leest vlot.
  • Je hebt bij voorkeur een bachelor-diploma in een bedrijfskundige richting (Bedrijfsmanagement, Personeelswerk ed.) of gelijkwaardig door ervaring.

VVJ biedt

  • Een jonge en dynamische organisatie in verandering met ruimte om deze uitdagende functie op een persoonlijke wijze vorm te geven.
  • Een team van 14 medewerkers, waaronder je naaste collega Kristof die jong van geest en vlot van lichaam is.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur in een week van 38u (4/5e is bespreekbaar).
  • 32 verlofdagen per jaar.
  • Verloning volgens het loonbarema van de sociaal-culturele sector, PC 329.01. Relevante anciënniteit wordt in rekening gebracht.
  • Een aantrekkelijk pakket van extralegale voordelen:
    • Maaltijdcheques van 7 euro per dag.
    • Gratis woon-werkverplaatsing met openbaar vervoer via derdebetalersregeling.
    • De maximale fiets- en autovergoeding voor verplaatsingen in opdracht.
    • Een maandelijks gsm-abonnement t.w.v. 21 euro.
    • Reisbijstandsverzekering én hospitalisatieverzekering.
  • Een standplaats in het centrum van Antwerpen op wandelafstand van station Antwerpen Centraal.

Hoe solliciteren?

  • Bezorg je sollicitatiebrief met cv uiterlijk op 22 oktober 2017 bij VVJ, t.a.v. Frauke Baeyens, Ossenmarkt 3, 2000 Antwerpen of via fbaeyens@vvj.be.
  • Indien jouw kandidatuur weerhouden wordt, volgt er een schriftelijke proef op 26 oktober 2017 (avond). Hou dit moment alvast vrij.
  • Na deze proef volgt in de laatste ronde een gesprek dat plaats heeft op 7, 8 of 9 november 2017.
  • De indiensttreding is bij voorkeur zo snel mogelijk.
  • Voor inhoudelijke vragen kan je terecht bij onze directeur Jurgen Sprangers, jsprangers@vvj.be of 03 821 06 03.

Tijdens de selectie let VVJ erop iedereen dezelfde kansen te bieden. Talenten bij mensen zijn belangrijker dan geslacht, etnische afkomst, handicap of nationaliteit.