Minister Gatz unboxt WAT WAT

1 platform voor vragen van jongeren.

Vlaams minister van Jeugd Sven Gatz heeft groot nieuws. Samen met De Ambrassade kondigde hij op 2 mei via Facebook Live de komst van WAT WAT aan. WAT WAT is een nieuw merk dat jongeren versterkt met antwoorden op hun vragen en hen gidst naar gepaste advies- of hulpkanalen. De eerste kus, een eerste keer alleen gaan wonen, een eerste keer nadenken over wat je later wil worden. Jongeren tussen 11 en 24 jaar zoeken in een wereld vol informatie een antwoord op 1001 vragen. Met WAT WAT bundelen verschillende Vlaamse informatiespelers (denk aan Awel, Publiq, Child Focus, Pimento, etc.) de krachten om jongeren via 1 merk, 1 gezicht, 1 stem te informeren. Zo gaan WAT WAT en alle partners achter het merk de versnippering aan initiatieven, websites en goedbedoelde campagnes aan het adres van jongeren tegen.

De minister kondigde eerder in zijn beleidsnota aan dat hij een informatie- en communicatieplatform wou lanceren. Hij gaf De Ambrassade de opdracht om een nieuw merk en een nieuwe strategie te ontwikkelen rond jongereninformatie. De ├ęchte lancering van de website staat voor 1 oktober gepland.